• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Ackordsuppgörelse

Nea75

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
14 Januari 2015
Meddelanden
482
Mottagna reaktioner
183
Poäng
367
Har en fråga om man har gjort upp en summa man ska betala in låt säga 25000 på ett lån .Man kommer överens att man betala in de den 30 i en månad men dom hinner dra en löneutmätning så lånet minskar lite precis när man betalt in 25 få man tillbaka dom då ? Alltså lånet är typ 23 precis när man betalat in . och dom hann ta Ipk precis efter uppgörelse me så dom brinner ju inne när man gjort upp ett ackord .Den fördelas ju men då minskar ju skulderna efter uppgörelse så känns som man förlorat på de .
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 624
Mottagna reaktioner
12 943
Poäng
9 787
Är lånet 25? Så uppgörelsen är att betala in hela? Då lär dom betala tillbaka antingen till kfm eller dig beroende på vilken som kom först
 

Nea75

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
14 Januari 2015
Meddelanden
482
Mottagna reaktioner
183
Poäng
367
Ja hela.alla lån som minskade innan vi betalat in de som är uppgjort få vi tillbaka då .Är ju 50 i Ipk o en löneutmätning som ströddes ut På alla inkasso efter uppgörelsen .En djungel är vad de är .
 
Senast ändrad:

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 624
Mottagna reaktioner
12 943
Poäng
9 787
Det var inte mycket till uppgörelse måste jag säga, då kunde ni ringt KFM och fått OCRnr till den specifika skulden bara.
Ackord brukar vara att betala mindre än den fulla skulden , typ erbjuda 80% eller nåt mot att resten avskrivs.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 624
Mottagna reaktioner
12 943
Poäng
9 787
Det är inte jätteovanligt att skulder blir överbetalda och man returnerar pengarna till KFM, som då kan utmäta dom på nytt utanför löneutmätning.
 

Nea75

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
14 Januari 2015
Meddelanden
482
Mottagna reaktioner
183
Poäng
367
Jag sa fel en del skulder gick inte att förhandla om betalas hela .Resten fick vi ackord på .Men dom skulderna som är ackord på dom få man inte tillbaka då om man ska betala in ex 25 o de trilla in mycket innan så de bli mer menar jag.Ex lånet va på 45 o vi fick ner till 25
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 624
Mottagna reaktioner
12 943
Poäng
9 787
Jag sa fel en del skulder gick inte att förhandla om betalas hela .Resten fick vi ackord på .Men dom skulderna som är ackord på dom få man inte tillbaka då om man ska betala in ex 25 o de trilla in mycket innan så de bli mer menar jag.Ex lånet va på 45 o vi fick ner till 25

Tror jag förstår.
Då är det upp till borgenärens goda vilja
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp